- Product demonstratie (al dan niet voorzien van een lifestyle sausje
- Toon een behoefte of probleem (en vervolgens het product als de oplosser)
- Toon het probleem als metafoor, symbool of extreem uitvergroot
- Vergelijk je product met de concurrentie
- Toon het gebruik van het product en laat iets gebeuren waardoor de gebruiker bevestigd wordt in zijn keuze voor het product
- Toon een aantal gebeurtenissen die veroorzaakt worden door het productgebruik
- Testimonial en/of presentator
- Koppel een karakter, bekend persoon op grappige wijze aan het product
- Gebruik een symbool, metafoor of uitvergrote beeld om een product voordeel weer te geven
- Laat mensen zien (in situaties) waarmee de doelgroep zich wil identificeren
- Toon of benoem iets aan het product, de merknaam of de maker dat echt uniek is
- Maak een parodie op iets anders (tv serie, film, andere commercial, etc.)
Tuesday, July 24
12 moeder formats voor tv reclame
Dit moet je zeker zien als je je bezighoudt met reclame en/of communicatie. Meneer Gunn beschrijft 12 basis reclame formats. Hij heeft er erg leuke voorbeelden ter illustratie bij gezocht. Hieronder heb ik ze een op een rijtje gezet:
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment