Sunday, November 9

CNN stunt met 3D HD projectie

Misschien heb je het op CNN gezien tijdens de verkiezingsuitzending. Een full body CD HD projectie interview. Euhhhh what the...Het is moeilijk te beschrijven dus kijk maar even naar het filmpje op Creating Digital Motion. Indrukwekkend. Niet extreem nuttig want hetzelfd interview had ook via een blue screen gekund. Maar als techno junkie vind ik het erg leuk om te zien.

Ik denk dat deze techniek op tv niet zo heel veel toevoegd. Zijn er nuttige manieren om dit gebruiken. Ik denk van wel. Wat te denken van top sprekers die niet naar congressen hoeven toe te vliegen maar als het ware op het podium worden geprojecteerd. Of van wereldleiders die in continue staat van jetlag hoeven te leven. Ze kunnen dan een als 3D 'hologram' bijvoorbeeld de VN toespreken.
Ik ben benieuwd naar dit soort toepassingen.

2 comments:

Peet Sneekes said...

Weet je, dit ís een bluescreen techniek. het 'revolutionaire' van deze 3D techniek is dat de tientallen cameras in twee studios synchroon konden schakelen.

Grappige was dat CNN aangaf dat de cameras en de bandbreedte tussen de twee studios makkelijk een hogere kwaliteit aankon, maar dat ze de kwaliteit laag lieten omdat men anders zou denken dat de opponent gewoon in de studio stond.

Goed punt wat iemand overigens maakte: je zag dat beide journalisten aan het acteren waren, ze zagen immers elkaar niet echt. In hoeverre wil je dat een journalist acteert bij het verslaan van het nieuws?

maarten said...

Ha, ik heb over hetzelfde geblogd tijdens mijn gastblogsessie bij In10. Waar ik aanvankelijk erg enthousiast was, vond ik het uiteindelijk niets toevoegen aan de verslaggeving. Check ook de passende reactie (mortal kombat effect) van John Stewart in de comments:

http://www.in10.nl/weblog/posts/4449-cnn-s-visuele-trukendoos