Sunday, April 8

Ideale zomer 2007 CD: De nieuwe van DePhazz

Afgelopen week heb je misschien berichten gelezen over onderzoek naar de invloed van internet op de detailhandel. Een van de detailhandel onderdelen die met uitsterven wordt bedreigd is de cd handel.

Een van de cd zaken die de concurrentie met internet waarschijnlijk wel zal overleven is Concerto in de Utrechtsestraat. In mijn ogen de beste cd winkel van Amsterdam. Waarom? Ze hebben een zeer compleet assortiment, personeel met passie voor muziek en leveren nogal wat toegevoegde waarde. Op steeds meer plekken in de winkel kun je luisteren naar door hun geselecteerde nieuwe cd's en artiesten. Er liggen ook a4-tjes met korte uitleg bij. Erg handig en inspirerend.

Ik vond daar de nieuwe cd van DePhazz: Days of Twang.. Lounge met een fikste dosis latin, country en reggae. Was meteen verkocht. Kreeg er een zomers gevoel van. Gisteren heb ik de cd een stuk of 6 keer achter elkaar gedraaid en hij blijft leuk. Aanrader dus. Als je een idee wilt krijgen hoe dit klinkt, ga dan naar de de DePhazz pagina op MySpace. Hier kun je drie nummers de cd beluisteren. Helaas staat het sterkste nummer - Twang - er niet bij...

Ik heb in ieder geval besloten om vaker bij Concerto langs te gaan om me te laten verrassen met nieuwe muziek.

No comments: